به وبلاگ محمود نانکلي خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
سیاسی
اقتصادی
اجتماعي
اضافات

خبرنامه وب سایت:






آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 44719
تعداد مطالب : 149
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1

كد نوحه

كد مداحی

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

دو خاطره از راز جاودانگي شهدا

کبک هايي که محافظ شهدا شدند

در دوران دفاع مقدس نقش امدادهاي غيبي در پيروزي­هاي رزمندگان انكارناپذيراست و اين هدايت­ها به روشهاي مختلف پيروزي هاي زيادي را به همراه داشت. خاطره زير از كتاب «خاطره خوبان» روايت مي شود.

برادري بود بسيار مِوِدب و خوش اخلاق؛ هميشه ذكرخدا برلب داشت. مسوِول دسته بود. نزديك ظهر براي سركشي نيروها و رسيدگي به وضعيت سنگرها از پشت تخته سنگها راه افتاد.منطقه ناامن بود و امكان داشت هر لحظه دشمن هجوم بياورد. نزديك دره، غرش خمپارهاي فضا را آكنده ساخت.
نزديك آن برادر به زمين خورد. تركش به قلب او اصابت كرده بود و به شهادت رسيده بود.محلي كه جنازه آن برادر قرار داشت، در تيررس دشمن بود و كسي نمي توانست به آن نزديك شود و ازطرف ديگر، اگرجنازه او نيز ديده مي شد، گلوله بيشتري بر آن محل مي ريختند و ضمناً محل اختفاء ما نيز لو مي رفت.
خدايا چه كار مي توانيم انجام دهيم؟ناگهان يك دسته پرنده (كبك)،در آن محل برروي زمين نشستند و جنازه آن عزيز در استتار كامل قرار گرفت، بطوري كه به هيچ وجه معلوم نمي شد در آن جنازهاي روي زمين افتاده است؛ اگرچه گلوله هايي نيز به اطراف مي خورد، اما پرندگان تا ساعتها در آن محل ماندند.
نزديك هاي غروب پرندگان رفتند و چون هوا كم كم تاريك مي شد، براي ما اين امكان به وجود آمدكه جنازه آن شهيد را به عقب برگردانيم.
راوي:شهيد غضنفر خندان
***************************
شهيدي كه خود را روي سيم هاي خاردار انداخته بود
فكه روايت ها دارد از بودن و ماندن، روايت هايي ناتمام براي هميشه، آنجا هم گنجي تمام نشدني است؛ از كساني كه بر روي رمل ها تشنه جان دادند و كساني كه خود را گذرگاه كردند براي به سلامت عبور كردن همرزمانشان.
سال 74 بود و فصل پاييز كه در منطقه عمليات «والفجر يك» در فكه، ميادين مين را مي گشتيم تا جاهاي مشكوك را پيدا كنيم؛ بعد از كانالي كه براي مقابله با حمله بچه ها زده بودند، ميدان مين وسيعي قرار داشت.
نزديك كه شديم، صحنه اي عجيبي را ديديم؛ اول فكر كرديم لباس يا پارچه اي است كه باد آورده اما جلوتر كه رفتيم متوجه شديم شهيدي است كه ظاهراً براي عبور نيروها از ميان سيم هاي خاردار، خود را روي آن انداخته است تا بقيه به سلامت بگذارند.
بندبند استخوان هاي بدن داخل لباس قرار داشت و در غربتي دوازده ساله روي سيم خاردار دراز كشيده بود؛ دوازده سال انتظاري كه معبر ميدان مين را هم به ما نشان مي داد؛ بعد هم فهميديم كه لشكر عاشورا در اين محدوده عمليات كرده است.
راوي: سيد احمد ميرطاهري
...............................................
سلام راستش هرکسي بلاخره يک بار هم شده در طول زندگي اش اواد غيبي رو حس کرده شايد دقت نکرده باشيم چندبار شده مثلا در رانندگي يه اتفاقي مي تونسته جان ما رو بگيره يا خيلي از حوادث ديگه که ما اسمش رو خوش سانسي ميذاريم و به راحتي از کنارش رد ميشم مخصوصا دوستان و همرزمان عزيزي که دوران سخت و پرافتخار دفاع مقدس رو تجربه کرده اند کم ندارن از اين داستانها و خود من بارها شاهد لطف و عنايات حق تعالي و اهل البيت ( ع ) به آزادگان در بند اسارت گاههاي عراق بودم اما اين دو داستان به قدري گويا کوتاه و آموزنده بود که حيفم اومد اون اينجا نذارم در اين روزگار بد که گرگ هاي گرسنه و دشمنان قسم خورده اين ملت تلاش مي کنند خواب و خوراک رو از ما بگيرن و ترس و ياس و نااميدي رو به دل ما راه بدهند در اين دنياي پرهياهوي سرد ماشيني که معرفت ها کم رنگ شده و معيار ريال و دينار جاي ارزش هايي همچون ايثار و گذشت و مهربوني رو گرفته بد نيست يه کم با خودمون و شهدامون خلوت کنيم .... اگه حالي بهت دست داد ما رو هم فراموش نکن ....
[+] نوشته شده توسط میثاق در سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:شهدا,امداد غيبي,شهيدان , رزمندگان , در ساعت 16:2 | |
خاطرات دو دوست قدیمی

دو دوست قدیمی در حال عبور از بیابانی بودند. در حین سفر این دو سر موضوع کوچکی بحث میکنند و کار به جایی میرسد که یکی کنترل خشم خودش را از دست میدهد و سیلی محکمی به صورت دیگری میزند. دوست دوم که از شدت ضربه و درد سیلی شوکه شده بود بدون اینکه حرفی بزند روی شنهای بیابان نوشت: "امروز بهترین دوست زندگیم سیلی محکمی به صورتم زد." آنها به راه خود ادامه دادند تا اینکه به دریاچه ای رسیدند. تصمیم گرفتند در آب کمی شنا کنند تا هم از حرارت و گرمای کویر خلاص شوند و هم اتفاق پیش آمده را فراموش کنند.

همچنانکه مشغول شنا بودند ناگهان همان دوستی که سیلی خورده بود حس کرد گرفتار باتلاق شده و گل و لای وی را به سمت پایین میکشد. شروع به داد و فریاد کرد و خلاصه دوستش وی را با هزار زحمت از آن مخمصه نجات داد. مرد که خود را از مرگ حتمی نجات یافته دید، فوری مشغول شد و روی سنگ کنار آب به زحمت حک کرد: "امروز بهترین دوست زندگیم مرا از مرگ قطعی نجات داد." دوستی که او را نجات داده بود وقتی حرارت و تلاش وی را برای حک کردن این مطلب دید با شگفتی پرسید: "وقتی به تو سیلی زدم روی شن نوشتی و حال که تو را نجات دادم روی سنگ حک میکنی؟"

مرد پاسخ داد: "وقتی دوستی تو را آزار میدهد آن را روی شن بنویس تا با وزش نسیم بخشش و عفو آرام و آهسته از قلبت پاک شود. ولی وقتی کسی در حق تو کار خوبی انجام داد، باید آنرا در سنگ حک کنی تا هیچ چیز قادر به محو کردن آن نباشد و همیشه خود را مدیون لطف وی بدانی."

نتیجه اخلاقی : یاد بگیریم آسیبها و رنجشها را در شن بنویسیم تا فراموش شود و خوبی و لطف دیگران را در سنگ حک کنیم تا هیچ گاه فراموش نشود.

برگرفته از کتاب پائولو کوئلیو

[+] نوشته شده توسط میثاق در سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, در ساعت 16:41 | |
هفته دفاع مقدس مبارک

 خوشا روزي که گرم جنگ بوديم

ميان رنگها بي رنگ بوديم

دل هرکس شهادت را طلب داشت

حديث عشق و مهستي را بر لب داشت

خوشا تنهايي شبهاي سنگر

که دل بود و تمنا بود و دلبر

هفته دفاع مقدس بر همه ي رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان و خانواده هاي محترم شهدا ، جاويدالاثرها و همهي کساني که در هشت سال دفاع جانانه ، بي ادعا و هميشه سرفراز و با غيرت و شرف از رهبر ، دين و مملکت و سرزمين خودشان دفاع کردند مبارک باد.

[+] نوشته شده توسط میثاق در دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:"دفاع" "مقدس" "تبريک", در ساعت 17:0 | |
تبريک به رزمندگان گردان 153 حضرت قاسم ابن الحسن تويسرکان

با عرض سلام و تبريک به رزمندگان و ملت شريف ايران بمناسبت هفته دفاع مقدس ، باطلاع همشهريان عزيز بخصوص رزمندگان ، ايثارگران و خانواده هاي محترم شهداي تويسرکان مي رساند به لطف خدا و همت برادران رزمنده شما پس از تشکيل مجمع رزمندگان و ايثارگران تويسرکان و تصويب اساسنامه ، سايت اطلاع رساني "مجمع رزمندگان و ايثارگران تويسرکان با عنوان مرآت 153 " در هفته دفاع مقدس راه اندازي شد.

لازم به ذکر است که اين سايت در ابتداي راه است و انشاالله در آينده نزديک مطالب ، خاطرات و عکس رزمندگان و شهداي گرانقدر گردان 153 تويسرکان را بارگزاري خواهد کرد ، لذا بدينوسيله از همه ي عزيزان درخواست مي شود چنانچه خاطره ، وصيت نامه ، عکس و يا هرمطلب ديگر مرتبط با حضور رزمندگان شهرمان در جبهه هاي حق عليه باطل دارند براي ثبت و استفاده همگان به اين سايت ارسال نمايند.آدرس و لينک ايت سايت عبارت از :www.meraat153.ir

[+] نوشته شده توسط میثاق در دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:"گردان""تويسرکان""رزمندگان""مرآت", در ساعت 16:50 | |
گوگل را تحريم کنيد

به دنبال اعلام مدير شرکت گوگل مبني بر متوقف نشدن پخش فيلم توهين آميز به پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد(ص) ، علماي مسلمان براي نشان دادن اعتراض خود در اقدام گوگل استفاده از سايت يوتيوب ، جستجوگر گوگل و ساير سايت هاي گوگل را امروز و فردا ( دوشنبه و سه شنبه مهر -24 و 25 سپتامبر ) منع و خواستار تحريم اين سايت ها شدند.

کارشناسان معتقدند طبق پيش بيني انتظار مي رود بعلت تحريم کاربران کشورهاي مسلمان و غيرمسلمان ممعتقد به مکاتب آسماني و احترام به پيامبران الهي سهام شرکت گوگل افت کرده و خسارت آن به 210 ميليون دلار برآورد شود.

به اميد پيروزي نهايي اسلام بر کفر جهاني و احتزاز پرچم اسلام

بر قله کاخ هاي ظلم و ستم در سراسر جهان

[+] نوشته شده توسط میثاق در دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:"گوگل " "تحريم" "فيلم موهن", در ساعت 16:42 | |
لبيک يا رسول الله (ص) 2

به گفته ناكولا او تنها در بخشي از فيلم هم‌كاري داشته است. آسوشيتدپرس درپي تحقيقات محلي متوجه مي‌شود كه شماره تلفن كه مردي كه خود را باسيل معرفي كرده دقيقا در همان آدرسي است كه خبرنگار آسوشيتدپرس با ناكولا مصاحبه كرد. گفتني است كه ناكولا سابقه كيفري دارد. به گفته مقامات قضايي فدرال، او در يك كلاهبرداري از حساب‌هاي بانكي شركت داشته است كه شماره‌هاي تامين اجتماعي را به سرقت مي‌برده‌اند. سپس وي پول را از حساب‌هاي سرقتي برداشت كرده و به حساب‌هاي ديگر خود واريز مي‌كرده است.

بنابه گقته پليس وي نام‌هاي جعلي بسياري دارد از قبيل مارك باسلي يوسف، يوسف ام. باسلي، نيكولا باسلي(Mark Basseley Youssef, Yousseff M. Basseley, Nicola Bacily).
اگر نگاهي دقيق به نام‌ها بي‌اندازيم متوجه شباهت آن با نام BACILE مي‌شويم.
ناكولا در سال 2010  به كلاهبرداري محكوم و به پرداخت 790هزار دلار جريمه و 21 ماه زندان و محروم از استفاده از اينترنت به مدت 5 سال شد. گفتني است كه وي داستان فيلم موهن را در زندان نوشته است.
 روز پنج‌شنبه مقامات پليس آمريكا تاييد كردند كه ناكولا همان سام باسيل بوده و نويسنده و كارگردان فيلم موهن ضداسلامي است.
استيو كلين(Steve Klein)
كلين كه گفته مي‌شود مشاور فيلم‌نامه بوده است، مي‌گويد او نام واقعي سام باسيل را نمي‌داند،‌اما ادعا كرده است كه باسيل از وي براي همكاري در فيلم درخواست كمك كرده است. دليل انتخاب وي اين بوده است كه استيو كلين با گروه‌هاي افراطي مسيحي در جنوب كاليفرنيا رابطه داشته است. او كه يك نظامي در زمان جنگ ويتنام بوده است موسسه Courageous Christians United‌را تاسيس كرد، موسسه‌اي افراطي و ضد اسلامي. او هم‌اكنون رييس موسسه Concerned Citizens for the First Amendment است كه اين گروه نيز در كاليفرنيا فعال بوده و افراطي و ضد اسلامي است. اين گروه به تازگي با كميته‌اي مسيحي افراطي همكاري داشته است كه در مدارس كاليفرنيا حضور داشته و به پيامبر اسلام توهين مي‌كرده‌اند.

گفته مِي‌شود  وي به دنبال ترويج رعب و وحشت ميان جوانان آمريكايي از اسلام بوده و به مدارس كاليفرنيا مي‌رود و عليه اسلام صحبت مي‌كند. اين قبطي افراطي، مسيحيان خاورميانه و شمال آفريقا را تشويق به اقدامات نظامي عليه مسلمانان مي‌كند. بنا به گزارشات، او به مناطق مختلف سفر مي‌كند و مردم را به اقدامات نظامي عليه مسلمانان وا مي‌دارد.كلين در يكي از سخنراني‌هاي ضد اسلامي خود در مارس 2011  گفت: " ‌چرا مابايد مثل زن‌ها رفتار كنيم؟ چرا بايد بترسيم؟ ما از خدا حكم داريم تا از شما حفاظت كنيم؟ چرا اجازه نمي دهيم ما كار خود را بكنيم( قتل مسلمان‌ها)؟

ادامه مطلب......


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط میثاق در دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:"فيلم آمريکايي موهن به پيامبر اسلام (ص)", در ساعت 15:52 | |
لبيک يا رسول الله (ص)

پشت پرده فيلم موهن آمريكا و صهيونيست‏ها عليه اسلام و پيامبراعظم (ص)

اين فيلم با صحنه‌هايي از حملات گروه‌هاي تندرو به يك داروخانه مربوط به پزشكي قبطي در مصر آغاز مي‏شود. در اين صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه اين پزشك حمله مي‏كنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وي، مغازه اش را ويران مي كنند؛ اما پليس مصر تنها نظاره گر اين حادثه است.
 فيلم پس از اين بخش، به حيات پيامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل مي‌شود و با پخش صحنه هاي مبتذل (كه از بيان آنها معذوريم)، علاوه بر توهين به پيامبر اكرم(ص)، دين اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادي خشن، عقب مانده و طرفدار خونريزي نشان مي دهد.
  در حالي كه پخش فيلمي موهن موجب خشم مسلمانان، به ويژه در ليبي و مصر و حمله به سفارت آمريكا در اين كشورها شده، محتواي اين فيلم چيست؟
فيلم مذكور از سوي تري جونز، كشيش ضد اسلام اهل فلوريداي آمريكا، منتشر شده كه اعلام كرده‌ است انتشار اين فيلم
  به مناسبت سالگرد حملات يازده سپتامبر صورت گرفته است.
در اين فيلم دوساعته، شخصيت ارزشمند پيامبر اكرم (ص) به طنز گرفته شده و اين چهره پاك، فردي ترسيم شده‌ است كه گناهان بسياري مرتكب مي‌شود.
  «سَم باسيل»، نويسنده و كارگردان اين فيلم، كه «برائت از مسلمانان» نام دارد يك يهودي آمريكايي اهل كاليفرنيا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزيع فيلم را تري جونز برعهده دارد.
سم باسيل كه هم‌اينك در مخفيگاه به‌ سر مي‌برد به «وال‌ استريت جورنال» گفته‌ است كه «بيش از
۱۰۰ يهودي با اعطاي ۵ ميليون دلار» در تأمين مالي اين فيلم كمك كرده‌اند و اين فيلم با شركت ۶۰ هنرپيشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.
به گفته «سم باسيل»، اين فيلم تاكنون تنها يك بار اكران شده كه اوايل سال جاري در سالني تقريباً خالي در هاليوود بوده است.
تري جونز، كشيش كليساي گِينزويل فلوريدا، كه شبكه خبري سي‌ان‌ان در وب‌سايت خود او را كشيشي «جوياي نام» توصيف مي‌كند پيشتر در ارديبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود. تري جونز روز
۲۰ مارس ۲۰۱۱ نيز يك نسخه از قرآن را در كليساي خود به آتش كشيد كه اين اقدام تظاهرات گسترده‌اي را در افغانستان به دنبال داشت كه طي آن ده‌ها تن كشته و زخمي شدند.
  اين فيلم موهن كه با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگي محمد[ص] رسول اسلام"معرفي شده يك فيلم يك فيلم آماتوري به كارگرداني «سام باسيل» است و حاوي صحنه‌ها و توهين‌هايي به پيامبر اكرم(ص) است كه زبان از بيان آنها شرم مي‌كند.
 اين فيلم پيش از اين تنها يك بار در سالني در هاليوود به شكل خصوصي نمايش داده شد و قرار بود در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در كليساي تري جونز (كشيش سفيه) به نمايش درآيد؛ اما اين نمايش لغو شد.  اين كشيش طبق اعلام قبلي، حركت موهن ديگري به نام «محاكمه مردمي محمد[ص]» برگزار كرد و به زعم خود آن حضرت را محاكمه نمود. قرار بود اين فيلم در كنار اين محاكمه نمايش داده شود.  اما عليرغم لغو پخش رسمي فيلم موهن، بخش‌هايي از اين فيلم در فضاي مجازي منتشر گرديد و چون اين كار از سوي قبطيان مهاجر مصري انجام شد، نخستين واكنش‌ها از مصر عليه اين اقدام برخاست و سپس به ليبي، يمن و ديگر كشورها كشيده شد.
 شخصيت‏هاي مسلمان، مسيحي، قبطي و نيز كاخ سفيد ساخت اين فيلم را محكوم كردند؛ اما مسلمانان خشمگين در مصر و ليبي، با حمله به نمايندگي هاي سياسي آمريكا در "قاهره" و "بنغازي"، سفير آمريكا در ليبي را كشتند.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط میثاق در دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:" فيلم آمريکايي موهم به پيامبر اسلام (ص)" , در ساعت 14:6 | |
نحوه ميزباني ، اهداي هديه و پذيرايي و استقبال از مهمانان خارجي

 .......در نشست سه جانبه روسای جمهور کشورهای فارسی‌زبان (ایران، افغانستان و تاجیکستان) ما با خاکشیر از مهمانان پذیرایی کردیم و از قبل می‌دانستیم این نوشیدنی به ذائقه هر دو مهمان نزدیک است. در آن زمان وقتی آقای کرزای این نوشیدنی را میل کرد، اشک در چشمانش جمع شد و به احمدی‌نژاد گفت شما مرا یاد مادرم انداختید که در دوران طفولیت همیشه از این نوشیدنی‌ها به ما می‌داد.

 

 

چندي پيش مجتبی سروش‌پور، مدیرکل تشریفات نهاد ‌ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با جام‌جم اطلاعات جالبي درباره نحوه ميزباني ، پذيرايي و يا استقبال از مقامات خارجي در کشورمان و يا ميزان و نوع هديه اهدايي رياست جمهوري به مهمانان و يا متقابلا در سفر مقامات کشورمان به کشورهاي ديگر ارائه کردند که خواندن  آنها خالي از لطف نيست . ( البته بخش هاي اين مصاحبه که به بيان خاطرات شخصي و رفتارهاي خاص مقام هاي ايراني بوده حذف شده و تلاش شده بيشتر اطلاعات عمومي و سئوالات جذابي که فکر مي کنم در برخي مواقع بخصوص اينکه در هفته گذشته کشور عزيزمان ميزبان اجلاس مهمي به نام نشست سران کشورهاي عضو جنبش غير متعهدها بود درباره نحوه ميزباني و يا پذيرايي از مهمانان خارجي در ذهن مان نقشه بسته بود آورده شود.)

-          استفاده از نمادهاي فرهنگي در پذيرايي از شخصيت ها
عرصه تشریفات ابزاری برای توسعه ارتباطات در حوزه سیاسی است. این امر در شئون مختلف تاثیرگذار است به عنوان مثال در میزبانی از مهمانان خارجی که قرابت‌های فرهنگی مشترک داریم، تصمیم گرفتیم در پذیرایی‌ها از مدل‌های ایرانی و مشترک استفاده شود که این مساله نتایج جالبی دربرداشت. در نشست سه جانبه روسای جمهور کشورهای فارسی‌زبان (ایران، افغانستان و تاجیکستان) ما با خاکشیر از مهمانان پذیرایی کردیم و از قبل می‌دانستیم این نوشیدنی به ذائقه هر دو مهمان نزدیک است. در آن زمان وقتی آقای کرزای این نوشیدنی را میل کرد، اشک در چشمانش جمع شد و به احمدی‌نژاد گفت شما مرا یاد مادرم انداختید که در دوران طفولیت همیشه از این نوشیدنی‌ها به ما می‌داد.
 در سفر آقای داسیلوا ـ رئیس‌جمهور سابق برزیل ـ به ایران، با توجه به کوتاهی زمان سفر به این فکر افتادیم که برای محل انتظار سران یکی از آثار باستانی کشورمان را دکورسازی کنیم که این موضوع آنقدر برای مهمانان جالب بود که آقای داسیلوا ضمن درخواست کتاب و سی‌‌دی جاذبه‌های گردشگری ایران از آقای احمدی‌نژاد گفت: من نمی‌دانستم ایران اینقدر بزرگ و زیباست!

 -          نحوه پوشش رياست جمهوري در ملاقات ها

در ملاقات‌ها و برنامه‌های مختلف بویژه در مراسم ها و نشست هاي خارجی، پوشش رسمی رياست جمهوري و مقام هاي کشورمان ( بجز افراد روحاني ) کت و شلوار است که این موضوع رعایت می‌شود، اما در سفرهای استانی اغلب پوشش آقای رئیس‌جمهور کاپشن معروف وي است .

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط میثاق در چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, در ساعت 13:6 | |
تمجيد دبيرکل سازمان ملل از نقش مهم مقام معظم رهبري در منطقه

 

بان کي مون در حاشيه سفر به تهران براي شرکت در اجلاس سران جنبش غير متعهد در ايران در ديدار با مقام معظم رهبري اينگونه از اينشان ياد کردند:  « به عنوان رهبر معظم و همچنین رهبر مذهبیِ نه تنها ایران بلکه این منطقه، شما می‌توانید نقش بسیار مهمی ایفا نمایید».

 

 

بعد از اين ديدار و بازتاب آن در رسانه هاي جهان ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل براي فرار از بار انتقادات رسانه هاي رژيم صهيونيستي و سلطه اقدام به تحريف سخنان بان کي مون کرده بود که  دفتر دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به مطلب منتشره در شبکه «بی‌بی‌سی» به نقل از «مارتین نسیرکی»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، بیانیه‌ای صادر کرد و در اختیار خبرگزاری‌ها گذارد.
اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ایران پایان یافته است، ولی هنوز خبر‌ها و بازتاب رخدادهای آن در تهران ادامه دارد؛ یکی از خبرهایی که با واکنش‌های بسیاری در عرصه جهانی روبه‌رو شد، دیدار ‌بان کی مون، دبیر کل سامان ملل متحد، با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود؛ دیداری که حرف‌های رد و بدل شده در آن، مورد توجه رسانه‌های گوناگون قرار گرفت و برخی از رسانه‌ها، برداشت‌های خود از گفته‌های حاضرین در این دیدار را نوشتند، به گونه‌ای که سرانجام، علی اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب، به عنوان کسی که بخشی از سخنان مطرح در آن نشست را به رسانه‌ها انتقال داده بود، برای پایان دادن به حواشی، اصل سخنان بان کی مون را در بیانیه ای منتشر کرد.
بنا بر این گزارش، در این بیانیه آمده است که:
آنچه جناب آقای دکتر ولایتی از سخنان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسهٔ دیدار وی با رهبر معظم انقلاب نقل کرده است، برگرفته از سخنان شخص آقای ‌بان کی مون می‌باشد و طبیعتاً اسناد صوتی و تصویری این جلسه که با حضور خبرنگاران برگزار شد، موجود است. در آن جلسه، دبیرکل سازمان ملل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چنین یاد کرد:
«As a supreme leader and also religious leader of not only Iran, but also this region, you can play crucially important role
«به عنوان رهبر معظم و همچنین رهبر مذهبیِ نه تنها ایران بلکه این منطقه، شما می‌توانید نقش بسیار مهمی ایفا نمایید».
در جای دیگر نیز دبیرکل این گونه اظهار داشت:
«You have an important role to play; you have been playing in the situation in Lebanon, Iraq. I know you are very much concerned for situation in Bahrain.
These are all the areas that Iran has been playing and will continue to play an important role.
I like to focus on one area today, on Syria. One of my main purposes of coming to meet you is to ask you to exercise maximum influence in resolving this crisis in Syria.
I think in this region, only Iran can play this crucially important role...... »
«ایران دارای نقش مهمی است و شما این نقش را در ارتباط با وضعیت لبنان و عراق ایفا کرده‌اید و من معتقد هستم که شما بسیار نگران اوضاع بحرین می‌باشید.
این‌ها موضوعاتی هستند که ایران تاکنون در آن نقش مهمی ایفا نموده و در آینده نیز این نقش را ادامه خواهد داد. من مایلم امروز راجع به یک موضوع تأکید نمایم و آن موضوع سوریه است. یکی از اهداف ملاقات بنده با جنابعالی، درخواست از شما برای به‌کارگیری حداکثر نفوذ خود جهت حل و فصل بحران در سوریه می‌باشد. من عقیده دارم که در این منطقه تنها ایران می‌تواند چنین نقش بسیار مهمی را ایفا نماید...».
البته مناسب بود که مسئولان سازمان ملل متحد به اندرز رهبر معظم انقلاب، مبنی بر شنیده نشدن سخن آمریکا از زبان آنان توجه کرده و چنین بیان آشکاری از دبیرکل را انکار نمی‌کردند.
در دنیای کنونی که هر حرف و لفظی به دقت ثبت و ضبط می‌شود، دیگر نمی‌توان سخنان کسی را مورد استفاده تبلیغاتی قرار داد. آنچه در این بیانیه آمده است، بسیار روشن ومشخص است و تردیدی در درست بودن سخنان آقای‌ بان باقی نمی‌گذارد.
[+] نوشته شده توسط میثاق در سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:"رهبري " " دبيرکل سازمان ملل " "سوريه ", در ساعت 16:4 | |
مکاتب بشری با تعریف ساده

مکاتب بشری با تعریف ساده

سوسیالیسم: دو گاو دارید، یکی را نگه می دارید، دیگری را به همسایه خود می دهید.
کمونیسم: دو گاو دارید، دولت هر دو آنها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرشان شریک سازد.
فاشیسم: دو گاو دارید، شیر را به دولت می دهید. دولت آنرا به شما می فروشد.
کاپیتالسم: دو گاو دارید، هر دو آنها را می دوشید، شیر ها را بر زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند.
نازیسم: دو گاو دارید، دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد.
آنارشیسم: دو گاو دارید، گاو ها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند.
سادیسم: دو گاو دارید، به هر دوی آن ها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیر ها می اندازید.
آپرتاید: دو گاو دارید، شیر گاو سیاه را به سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید.
دولت مرفه : دو گاو دارید، آنها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید تا به نوشند.
بوروکراسی: دو گاو دارید، برای تهیه شناسنامه آنها هفده فرم را در سه نسخه پر می کنید ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید.
سازمان ملل: دو گاو دارید، فرانسه شما را از دوشیدن آنها وتو می کند. آمریکا و انگلیس گاو ها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رای ممتنع می دهد.
ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آنها را می دوشد.
رئالیسم:دو گاو دارید، ازدواج می کنید، اما هنوزهم خودتان آنها را می دوشید.
رمانتیسم: دو گاو داریم، عاشق هم می شوند.
متحجریسم: دو گاو دارید، زشت است شیر گاو ماده را بدوشید.
فمینیسم: دو گاو دارید، حق ندارید شیر گاو ماده را بدوشید.
پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید، از هر کدام شیر بدوشید فرق نمی کند.
لیبرالیسم:دو گاو دارید، آنها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود.
دموکراسی:دو گاو دارید،از همسایه ها رای می گیرید که آنها را بدوشید یا نه.
سکولاریسم: دو گاو دارید، پس نیازی به خدا نیست.
کارگزاران: دو گاو داریم، وام میگیریم. یک دستگاه شیر دوشی می خریم.
تساهل و تسامح: دو گاو داریم، با خودمان می شود سه نفر.
قرائت های مختلف(هرمنوتیک): دو گاو داریم، یکی شان تخم می گذارد زیرا قرائتش از شیر دادن متفاوت است.
مدعیان روشن فکری: دو گاو داریم، هر دو را می فروشیم به جای آن ها یک گاو نو می خریم.
 
 
[+] نوشته شده توسط میثاق در شنبه 4 شهريور 1391برچسب:" تعاريف مکاتب بشري , ايسم ها ", در ساعت 17:11 | |
روز جهانی قدس گرامی باد

فلسطين پاره تن اسلام است . امام خميني (ره)

آخرین جمعه ماه مبارك رمضان یك روز سرنوشت ساز برای مسلمانان جهان و روز احیاو زنده كردن حق مسلم مردم مظلوم فلسطین بر سرزمین خود است.

مردم مسلمان ایران اسلامی یك بار دیگر در گراميداشت فرمان تاريخي امام خميني (ره ) در برگزاري روز جهاني قدس و پاسخ به ندای مقام معظم رهبری با شركت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت قاطع خود را از مردم بی‌دفاع ، مظلوم و مسلمان فلسطین اعلام می‌دارند.
روز قدس نقطه اتحاد مسلمانان خواهد بود و بنا به فرموده امام راحل همه ما وظیفه داریم در این روز به دفاع از آرمانهای بلند دین مبین اسلام بپا خیزیم.
بدون شك مردم ایران اسلامی با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز جمعه آینده ، انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و همدلی با ملت فلسطین اعلام می كنند.
وعده ما روز جمعه 27 مرداد مصادف با آخرين جمعه ماه مبارک رمضان
[+] نوشته شده توسط میثاق در پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:"روز قدس,مرگ بر اسرائيل ,حمايت از قدس ", در ساعت 11:11 | |
سالروز ورود ازادگان سرافراز به ميهن اسلامي مبارك باد

سالگرد ورود آزادگان سرفراز ، اسوه هاي صبر و مقاومت از اسارتگاه هاي رژيم بعثي و خون ريز صدام  به كانون گرم خانواده و ميهن اسلامي مان ر ا تبريك مي گويم و اميدوارم در پناه خداوند متعال و نوجهات حضرت بقيه الله اعظم (عج) سال هاي سال براي ايران عزتمند همچون روزهاي سخت اسارت در هرجا و هر موقعيت و سمتي كه هستند سربلند و پيروز و موفق باشند. انشالله

داشتم گشتي تواينترنت مي زدم كه چندتا عكس جالب براي اين پست پيدا كنم به سايت انفطار از استان لرستان برخورد كردم كه عكس هاي جالبي از اردوگاه هاي اسراي ايراني در عراق گذاشته بود حقيقتا ديدن اين عكس ها براي خود من بسيار خاطره انگيز و يادآور اون روزهاي سخت اما خوش بود به همين خاطر ديدم ديدن اونا براي دوستان و بازديد كنندگان خالي از لطف نيست لطفا براي ديدن عكس ها ادامه را كليك كنيد...............

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط میثاق در پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 1:32 | |
تل آویو از ترس ایران تبدیل به شهر زیر زمینی شده است

 تاثیرات بلند مدت جنگ با ایران هرگز فراموش نمی شوند.

 

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در گزارشی با پرداختن به زیان چند میلیارد شکلی رژیم صیهیونیستی در صورت ورد به جنگ با ایران، پرده از پروژه ای برداشت که از زمان "اریل شارون" آغاز شده و به موجب آن تل آویو از ترس پاسخ جمهوری اسلامی تبدیل به یک شهر زیرزمینی شده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، در مرکز تپه های تل آویو گودالی است که در آن ساختمانی شبیه مقر فرماندهی وزارت جنگ اسرائیل دراین شهر قرار دارد.این ساختمان برای اسکان مقامات ارشد وزارت جنگ در وضعیت های اضطراری امنیتی تهیه شده است.

البته در تل آویو فقط این گودال نیست که برای مواقع ضرروی ساخته شده بلکه ساخت و ساز زیر زمینی در این شهر از سال 2002 و از زمان نخست وزیری آریل شارون آغاز شد و در ابتدا هزینه ای بالغ بر 500 میلیون شکل(واحد پول رژیم صهیونیستی) دربر داشت و هزینه تکمیل این پروژه یک میلیارد شکل شد.

بر اساس این گزارش، درصورت حمله اسرائیل به ایران و پاسخ متقابل تهران به این حمله، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به گودالی در مرکز تپه های بیت المقدس منتقل شده و وزیر جنگ و سایر مقامات نظامی این رژیم نیز به گودال ای موجود در تپه های تل آویو منتقل می شوند.

به نوشته این روزنامه، البته مکان های امن در زیر شهر تل آویو فقط برای نخست وزیر و وزیر جنگ تهیه نشده بلکه سایر ادارات و موسسات دیگر همچون بانک اسرائیل نیز مکانی را برای خود تدارک دیده و وزارت اقتصاد نیز در بیرون از شهر تل آیو و در زیر زمین ساختمانی را برای خود تدارک دیده است.

هزینه های جنگ

هر چند هنوز کسی از نحوه حمله احتمالی اسرائیل به ایران و پاسخ تهران به آن آگاهی ندارد اما اطلاع از هزینه های این اقدام اهمیت زیادی دارد.

یکی از افرادی که در این باره سخن می گوید "یاروم آریاو" وزیر اقتصاد اسرائیل در فاصله زمانی 2007 تا 2009 است. وی در این مورد می گوید : پیش از صحبت درباره جنگ با ایران باید درباره هزینه ها و راه های جایگزین نیز صحبت کرد. یک ایران هسته ای با تاثیر خود براقتصاد اسرائیل هزینه های بسیاری برای تل آویو دارد.

وی در ادامه به جنگ 33 روزه اشاره کرده و می گوید : بعد از جنگ دوم لبنان در سال 2006 که 33 روز طول کشید، خزانه داری اسرائیل هشت میلیارد و200 مییلون دلار برای تامین تسلیحات ارتش اسرائیل هزینه کرد وعلاوه برآن هفت میلیارد شکل نیز صرف بازسازی خرابی های این جنگ شد.

این مقام سابق صهیونیستی در ادامه گفت: هر چند هم اکنون اسرائیل سلاح های پیشرفته تری در مقایسه با سال 2006 دارد اما مطمئنا هزینه های جنگ با ایران بیش از این میزان خواهد بود.

آریاو در این باره گفت: جنگ با ایران هزینه های جانبی نیز خواهد داشت . تولید روزانه اسرئیل 3 میلیارد شکل است . پرسش این است که اقتصاد اسرائیل درصورت جنگ با ایران چند روز راکد خواهد بود. اگر دراین جنگ 50 درصد از اقتصاد اسرائیل تعطیل شود ما روزانه یک میلیارد و 500 میلون شکل ضرر خواهیم کرد که اگر جنگ به مدت یک ماه طول بکشد میزان زیان ما 45 میلیارد شکل خواهد بود.

به گفته وی تاثیرات بلند مدت جنگ با ایران هرگز فراموش نمی شوند.
[+] نوشته شده توسط میثاق در چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:" اسرائیل ,هزينه حمله به ايران , ترس صهيونيسيم از ايران ", در ساعت 14:0 | |
شب قدر همديگر را دعا کنيم

سلام امشب دومين شب قدر است و بنا به روايت معتبر ، شب قدر اصلي به امشب نزديکتر است كه شب نزول قرآن به شمار مى‏آید ، امور خیر و شر مردم ، ولادت، مرگ، روزى، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‏اى كه در طول سال قراره براي بندگان خوب خدا اتقاف بيفته امشب مقرر ميشه ،   عبادت در شبهاي قدر، فضیلت فراوان داره و در نیكویى سرنوشت یك ساله بندگان بسیار مؤثر است.در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه ميشه و وى از سرنوشت خود و دیگران با خبر مى‏گردد.پس مراقب باشيم همديگر رو دعا کنيم ،  شب قدر همیشه و هر سال تكرار ميشه اما از کجا معلوم که ما سال اينده باز لياقت درک شب هاي قدر را داشته باشيم .....التماس دعا

 

شهادت امير مومنان حضرت علي (ع) اسوه مردانگي و عدالت بر پيروان و عاشقان خاندان اهل البيت و رهروان واقعي آن امام عزيز تسليت باد.

[+] نوشته شده توسط میثاق در پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:"تسليت ,شهادت حضرت علي (ع)", در ساعت 13:42 | |
برگزاري نخستين گردهمايي رزمندگان تويسرکاني مقيم تهران

نخستين گردهمايي همرزمان و رزمندگان پيشکسوتان عرصه جهاد و شهادت  گردان حضرت قاسم ابن الحسن(ع) تويسرکان به لطف خداوند متعال و با همت جمعي از بسيجيان روز يکشنبه 15 مرداد به صرف افطار در تهران برگزار شد .

در اين محفل باصفا که بيش از 60 نفر از حماسه سازان دوران دفاع مقدس حضور داشتند ابتدا حجت الاسلام شمس الهي از فرماندهان اسبق سپاه تويسرکان و از روحانيون دوست داشتني بچه رزمنده ها ، درباره اهميت عهد اخوت ميان برادران ديني سخنراني کردند و حاضران را براي ادامه کار و تشکيل چنين جلساتي تشويق نمودند.
در ادامه برادر مهمندس سعيد عظيمي از رزمندگان و جانبازان پيشکسوت جبهه و جنگ متن بسيار زبيايي را براي حاضران قرائت کرد که رزمندگان حاضر  در اين جلسه را بسيار تحت تاثير قرار داد و به مجلس فضاي معنوي خاصي بخشيد.
در ادامه برنامه سردار حاج مهدي کياني از فرماندهان اسبق تيپ و لشگر انصارالحسين همدان سخنراني کردند که وي نيز اين اقدام را يک حرکت خداپسندانه دانست و خواستار تداوم و برگزاري چنين جلساتي با حضور همه ي رزمندگان با هر نوع سلايق و عقايد فکري شد و توصيه کرد براي ماندگار شدن بايد فضاي جبهه و جنگ را آنطور که بوده توصيف کنيم که براي نسل جوان امروز قابل دست يافتني باشد و از ديدار با برخي فرماندهان و همرزمان تويسرکاني در اين جلسه پس از سالها ابراز خوشحالي کرد .
سپس برادر مهندس عليرضا آزادي بعنوان مسئول کميته اطلاع رساني مجمع رزمندگان تويسرکان درباره راه اندازي وب سايت و نحوه فعاليت و زمينه اين سايت براي حاضران سخنراني کرد.
همچنين در بخش پاياني نيز برادر محمود نانکلي درباره هدف از برگزاري اين جلسه و جلسات قبلي سخنراني کرد و قرار شد حاضران انشاالله با مطالعه پيش نويس اساسنامه مجمع رزمندگان تويسرکاني مقيم مرکز در جلسه آينده که بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد درباره تصويب اساسنامه و نحوه ادامه کار مجمع همفکري کنند.
در پايان اين جلسه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت حجت الاسلام شمس الهي برگزار و رزمندگان در فضاي آکنده از معنويت و صميمت در کنار هم روزه خود را افطار نمودند.
لازم به توضيح است انشالله به زودي تصاوير کامل اين جلسه به همراه اسامي رزمندگان و متن مهندس سعيد عظيمي براي علاقمندان و بازديدکنندگان گرامي روي سايت قرار خواهد گرفت .
 
[+] نوشته شده توسط میثاق در پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:"گردهمايي , رزمندگان , تويسرکاني , تهران ", در ساعت 13:29 | |
عشق به وطن سن و سال و حد و مرز نداره

سلام طاعات و عبادات تان قبول  

شما هم حتما مثل من و خيلي­هاي ديگه هزاران بار کلمه عشق رو شنيده­ايد و معمولا اولين کلمه­اي که از معني عشق به ذهن خطور ميکنه عشق خاکي و دست يافتني مثل عشق به پدرومادر، همسر ، برادر و خواهر ، عشق به کار ، به خونه ، به ثروت و.....اما يه موقعا هم هست معني عشق خيلي بيشتر از اوني که فکر مي­کنيم دست نيافتني و آسموني ميشه ! و اون موقعي يه که معنی عشق بسیار زیبا و بزرگ­تر از اون چیزی هست که در زندگی روزمره به­کار می­بریم . عشق می­تونه عشق به خدا، عشق به پیامبر(ص)، عشق به ائمه (ع)، عشق به پدرومادر و عشق به وطن باشه ! اونوقت ديگه عاشقي سن وسال نمي­شناسه .....مي­دونيد اين روزا چيزي به پايان مهمترين رويداد ورزشي جهان يعني المپيک لندن نمونده و درست بيشترين شرکت­کنندگان کشورمون هم در روزاي پاياني با حريفان شون مسابقه مي­دهندکه البته گل سرسبد اين مسابقات يعني قوي­ترين و خوش رنگ ترين مدال بازيها سه­شنبه شب چشم ميليونها ايراني رو به صحفه تلويزيون خيره کرده بود ....اولين شب قدر؛شبي که قراره تقدير ما انسانها رقم بخوره ، دلها از يه طرف بيقرار ضربت خوردن اسوه کامل عدالت و مردانگي و از طرف ديگه هم نگران فرزندان دلير اين مرز و بوم که رفته بودند تا از حيثت ايران عزيز دفاع کنند.....راستش وقتي مسابقات وزنه برداري،کشتي فرنگي و دووميداني شروع شد خانواده من هم مثل تموم خانواده­هاي باشرف و غيرتمند ايراني بي صبرانه منتظر افتخار آفريني ورزشکاران بودند....اما حالا چرا اين همه مقدمه و حاشيه رفتم ؟ مي خواستم بگم واقعا عشق به وطن سن و سال نمي شناسه، شوري که وطن تو دلها ايجاد ميکنه با هيچ شور و هيجاني قابل قيايس نيست ....يادم نمي ره وقتي سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي دو وزنه بردار غيور کشورمون به روي صحنه مي اومدند و يا وقتي قاسم رضايي دلاورمرد مازندراني و يا احسان حدادي که ارادت خاصي به سرور شهيدان داره براي مسابقه حاضر مي­شدند بچه هاي من که بچه­هاي ايران زمينند با چه عشق و علاقه­اي و با دستان کودکانه و معصومانه خودشون چه جوري هم پاي  ميليون ها بزرگتر با دلهره و اصطراب دست به دعا بر مي­داشتند و از عمق وجود براي پيروزي ورزشکاران دعا مي کردند ...عجيب بود..
اول فکر مي­کردم بخاطر هيجان بزرگترا و يا حس ماجراجويانه کودکانه است اما اشتباه مي­­کردم عشق به وطن ، عشق ِ به آبادانی، عشق ِ به سربلندی و عشق به سرافراز بودن ايران و عاشق ايران بودن و طنين انداز شدن سرود زبياي کشورمون ، اينا مهمترين چيزايي بودندکه بچه­ها بهش فکر مي­کردند و من از درک اون عاجز بودم ... واقعا اين عشق به وطن چيه که حدومرز نداره و کوچک و بزرگ نمي­شناسه ؟ هربار که پرچم مقدس کشورمان در سالن مسابقات برافراشته و سرود زبياي ايران طنين انداز ميشد ، اون موقع مي تونستي اوج غرور و افتخار رو در چهره­هاي معصوم بچه­هاي اين سرزمين ديد ...و شما مدال آوران و افتخارآفرينان عزيز بدونيد ملت ايران يک دل و يک صدا در شبي که تقدير انسانها رو رقم مي­زنند با جان و دل براي پيروزيتان دعا کردند و اشک ريختند..... مبادا مغرور بشيد و اين مردم باصفا رو فراموش کنيد ......    
[+] نوشته شده توسط میثاق در پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:"مدل آوران ,المپيک لندن ", در ساعت 13:3 | |
شب قدر از هزار ماه بهتر است

«قدر» در لغت به معناى اندازه و اندازه‏گیرى است.(1) «تقدیر» نیز به معناى اندازه‏گیرى و تعیین است.(2) اما معناى اصطلاحى «قدر»، عبارت است از ویژگى هستى و وجود هر چیز و چگونگى آفرینش آن(‏3) به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودى هر چیز، «قدر» نام دارد. (4)

بنابر دیدگاه حكمت الهى، در نظام آفرینش، هر چیزى اندازه‏اى خاص دارد و هیچ چیزى بى‏حساب و كتاب نیست. جهان حساب و كتاب دارد و بر اساس نظم ریاضى تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند.
استاد مطهرى در تعریف قدر مى‏فرماید: « ... قدر به معناى اندازه و تعیین است... حوادث جهان ... از آن جهت كه حدود و اندازه و موقعیت مكانى و زمانى آنها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهى است.»(5) پس در یك كلام، «قدر» به معناى ویژگى‏هاى طبیعى و جسمانى چیزهاست كه شامل شكل، حدود، طول، عرض و موقعیت‏هاى مكانى و زمانى آنها مى‏گردد و تمام موجودات مادى و طبیعى را در برمى‏گیرد.
این معنا از روایات استفاده مى‏شود؛ چنان كه در روایتى از امام رضا علیه السلام پرسیده شد: معناى قدر چیست؟ امام فرمود: «تقدیر الشى‏ء، طوله و عرضه»؛ «اندازه‏گیرى هر چیز اعم از طول و عرض آن است.» (6) و در روایت دیگر، این امام بزرگوار در معناى قدر فرمود: «اندازه هر چیز اعم از طول و عرض و بقاى آن است.»(7)
در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه مى‏شود و وى از سرنوشت خود و دیگران با خبر مى‏گردد. امام باقر علیه السلام مى‏فرماید: «انه ینزل فى لیلة القدر الى ولى الامر تفسیر الامور سنةً سنةً، یؤمر فى امر نفسه بكذا و كذا و فى امر الناس بكذا و كذا؛ در شب قدر به‏ ولى امر (امام هر زمان) تفسیر كارها و حوادث نازل مى‏شود و وى درباره خویش و دیگر مردمان مأمور به دستورهایى مى‏شود.»
بنابراین، معناى تقدیر الهى این است كه در جهان مادى، آفریده‏ها از حیث هستى و آثار و ویژگى‏هایشان محدوده‏اى خاص دارند. این محدوده با امورى خاص مرتبط است؛ امورى كه علت‏ها و شرایط آنها هستند و به دلیل اختلاف علل و شرایط، هستى، آثار و ویژگى‏هاى موجودات مادى نیز متفاوت است. هر موجود مادى به وسیله قالب‏هایى از داخل و خارج، اندازه‏گیرى و قالب‏گیرى مى‏شود. این قالب، حدود، یعنى طول، عرض، شكل، رنگ، موقعیت مكانى و زمانى و سایر عوارض و ویژگى‏هاى مادى آن به شمار مى‏آید. پس معناى تقدیر الهى در موجودات مادى، یعنى هدایت آنها به سوى مسیر هستى‏شان است كه براى آنها مقدر گردیده است و در آن قالب‏گیرى شده‏اند. (8)
اما تعبیر فلسفى قدر، اصل علیت است. «اصل علیت همان پیوند ضرورى و قطعى حوادث با یكدیگر و این كه هر حادثه‏اى تحتّم و قطعیت ضرورى و قطعى خود و نیز تقدّر و خصوصیات وجودى خود را از امرى یا امورى مقدم بر خود گرفته است.
(9) اصل علیت عمومى و نظام اسباب و مسببات بر جهان و جمیع وقایع و حوادث جهان حكمفرماست و هر حادثى، ضرورت و قطعیت وجود خود و نیز شكل و خصوصیت زمانى و مكانى و سایر خصوصیات وجودى‏اش را از علل متقدمه خود كسب كرده است و یك پیوند ناگسستى میان گذشته و حال و استقبال میان هر موجودى و علل متقدمه او هست.»(10)
اما علل موجودات مادى تركیبى، فاعل و ماده و شرایط و عدم مانع است كه هر یك تأثیر خاص بر آن دارند و مجموع این تأثیرها، قالب وجودى خاصى را شكل مى‏دهند. اگر تمام این علل و شرایط و عدم مانع، كنار هم گرد آیند، علت تامه ساخته مى‏شود و معلول خود را ضرورت و وجود مى‏دهد كه از آن در متون دینى به «قضاى الهى» تعبیر مى‏شود. اما هر موجودى با توجه به علل و شرایط خود قالبى خاص دارد كه عوارض و ویژگى‏هاى وجودى‏اش را مى‏سازد و در متون دینى از آن به «قدر الهى» تعبیر مى‏شود.
با روشن شدن معناى قدر، امكان فهم حقیقت شب قدر نیز میسر مى‏شود. شب قدر شبى است كه همه مقدرات تقدیر مى‏گردد و قالب معین و اندازه خاص هر پدیده، روشن و اندازه‏گیرى مى‏شود.
به عبارت روشن‏تر، شب قدر یكى از شب‏هاى دهه آخر ماه رمضان است. طبق روایات ما، یكى از شب‏هاى نوزدهم یا بیست و یكم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارك رمضان است.(11) در این شب - كه شب نزول قرآن به شمار مى‏آید - امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزى، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‏اى كه در طول سال واقع مى‏شود، تقدیر مى‏گردد.(12) شب قدر همیشه و هر سال تكرار مى‏شود. عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و در نیكویى سرنوشت یك ساله بسیار مؤثر است.(13) در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه مى‏شود و وى از سرنوشت خود و دیگران با خبر مى‏گردد. امام باقر علیه السلام مى‏فرماید: «انه ینزل فى لیلة القدر الى ولى الامر تفسیر الامور سنةً سنةً، یؤمر فى امر نفسه بكذا و كذا و فى امر الناس بكذا و كذا؛ در شب قدر به‏ ولى امر (امام هر زمان) تفسیر كارها و حوادث نازل مى‏شود و وى درباره خویش و دیگر مردمان مأمور به دستورهایى مى‏شود.»(14)

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط میثاق در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:"شب قدر,شب نزول قرآن", در ساعت 13:59 | |
بدون شرح ... لیپتون مرغ به بازار آمد

 

[+] نوشته شده توسط میثاق در سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 14:5 | |
گردهمایی رزمندگان تویسرکانی مقیم تهران

 

گردهمایی رزمندگان تویسرکانی مقیم تهران

 

نشست رزمندگان تويسرکاني مقيم مرکز

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات همرزمان و همسنگران گرامي
برگزاري چهارمين نشست مجمع رزمندگان تويسرکاني مقيم مرکز
زمان :  يکشنبه 15 مرداد 1391، ساعت 18
مکان : خيابان انقلاب ، بعد از چهارراه وليعصر (عج) ، نبش خيابان خارک ،پلاک 958 رستوران "حاني مون"

به صرف افطار

  

[+] نوشته شده توسط میثاق در دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:"گردهمايي ,رزمندگان ,تويسرکاني ,جبهه ", در ساعت 11:33 | |
برگزاری دوره کارگاه های علمی _ آموزشی چشم انداز و آینده پژوهی ایران

برگزاري هشتمین دوره کارگاه های علمی _ آموزشی چشم انداز و آینده پژوهی   

هشتمین دوره کارگاه های علمی _ آموزشی چشم انداز و آینده پژوهی " ویژه نخبگان سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی سراسر کشور " با همکاری كميسيون چشم‌انداز و نخبگان و پژوهشكده چشم‌انداز و آينده‌پژوهي در تاریخ 24 و 25 تیر ماه 1391 در محل پژوهشكده چشم‌انداز و آينده‌ پژوهي  وابسته به دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظامبرگزار شد

 

 

در نخستين روز كارگاه موضوع مفاهيم، مؤلفه‌ها و مديريت تغييرات و اصول پارادايم، توسط آقاي دكتر محمد ابراهيم مداحي رئيس کميسيون چشم انداز و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، تبيين ساختار، تشكيلات و اركان نظام جمهوري اسلامي ايران، توسط آقاي دكتر حبيب الله شاملو و تبيين و تشريح محتواي سند چشم انداز جمهوري اسلامي، توسط آقاي دكتر محسن رضايي دبير محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام تدريس شد. همچنين مباني برنامه‌ريزي راهبردي، تاكتيكي و عملياتي، توسط آقاي دكتر جواد فرشباف ماهريان ، تاریخ نگاری و بررسی تاریخچه ی سند چشم انداز ایران و جهان ، توسط آقای دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، و تبيين شيوه‌هاي نوين تبليغ، ترويج، توسط آقاي دكتر شهرام گيل آبادي مباحث عرضه شده از سوي اساتيد در روز دوم بود.(بنده حقير نيز افتخار حضور در اين دوره را داشتم . نفر سمت چپ حاج آقا سيد قاسم موسوي کانديداي محترم باغملک از خوزستان و براي ديدن تصاوير مربوط به کلاس آقاي دکتر محسن رضايي دبير محتر مجمع تشخيص مصلحت نظام لطفا ادامه مطلب را کليک کنيد).ادامه ......

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط میثاق در شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 10:16 | |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

درباره وبلاگ

این وب سایت با هدف معرفی دیدگاهها و نقطه نظرات اینجانب پیرامون موضوعات مختلف سیاسی ،اقتصادي و اجتماعي و استفاده از فضاي مجازي براي آشنايي بيشتر و انعكاس نظرات ،پيشنهادات و انتقادات در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان تويسرکان ايجاد شده است.
آرشيو
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
میثاق
لينكستان
محجبه ها فرشته اند
میثاق

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سیاسی اجتماعی اقتصادی و آدرس mahmoud.nankali.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

تجارت اقتصادی فناوری کشاورزی
اسراي كمپ 9
ایران کار،آگهي استخدام،
مرجع اشپزی
گلاباد
قشنگ ترین روز خداوند
شهریور
کمپ 9 عراق
محجبه ها فرشته اند
اولین مرکز خرید و فروش لوازم دست دوم

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , mahmoud.nankali.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com